Πως θα ανεβείτε στην πρώτη σελίδα της Google

Ψάχνοντας το internet θα βρείτε χιλιάδες άρθρα που θα σας εξηγήσουν τι είναι το SEO ή αλλιώς Serach Engine Optimization και πως θα βγείτε πρώτοι στη λίστα αποτελεσμάτων της google για τις λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν.

Αρχικά είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε τα βασικά οπότε εάν δεν το έχετε κάνει είδη μπορείτε να ανατρέξετε στο παρακάτω άρθρο προκειμένου να μάθετε πρώτα τα πολύ βασικά.

Στη συνέχεια, μόλις νιώσετε εξοικιωμένοι με έννοιες όπως onpage και offpage seo, metadata και xml sitemap ακολουθήστε βήμα βήμα τον παρακάτω οδηγό. Θα σας εξηγήσουμε τη βασική φιλοσοφία πίσω από τον αλγόρυθμο της Google και θα σας οδηγήσουμε βήμα βήμα σε καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης.

  • Επίπεδο δυσκολίας: Αρχάριος
  • Χρόνος υλοποίησης: 2 – 15 εβδομάδες
  • Βασικές γνώσεις που απαιτούνται:

1. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο

Ξεκινάμε με τα βασικά. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως δεν προσπαθούμε να κερδίσουμε υψηλή κατατάξη για μια μόνο λέξη κλειδί αλλά για πολλές. Μπορούμε να το πετύχουμε ταυτόχρονα αξιοποιόντας καλύτερα τους υπάρχοντες πόρους.

Όλα ξεκινάνε με την έρευνα λέξεων κλειδιών. Η επιλογή σωστών ή λανθασμένων λέξεων κλειδιών είναι αυτό που θα καθορίσει την μακροχρόνια επιτυχία σας. Είναι σίγουρο πως απο την εμπειρία σας, θα γνωρίζετε ποιες λέξεις κλειδιά σας ενδιαφέρουν περισσότερο όμως αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να περιριστείτε σε αυτές. Δείτε εδώ τα μεγαλύτερα λάθη που γίνονται κατα τη διαδικασία της έρευνας λέξεων κλειδιών:

  1. Επιλογή λέξεων-κλειδιών που δεν είναι αρκετά συγκεκριμένες (πολύ ευρεία)
  2. Επιλογή λέξεων-κλειδιών με υπερβολικό ανταγωνισμό
  3. Λέξεις-κλειδιά χωρίς αρκετή επισκεψιμότητα
  4. Λέξεις-κλειδιά που δεν σχετίζονται με την επιχείρησή σας
  5. Προσπάθεια κατάταξης για μία λέξη-κλειδί τη φορά

Απο τα παραπάνω το μεγαλύτερο λάθος είναι η κατάταξη για μια λέξη κλειδί τη φορά καθώς οι άνρθωποι αναζητούν τα ίδια πράγματα με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Ή ψάχνουν τα ίδια πράγματα με πολύ συγκεκριμένους τρόπους. Οπότε είνα σημαντικό να μη στοχεύεται μόνο για τη λέξη κλειδή – “Hero keyword” αλλά και για τα λεγόμενα “Long tail keywords” τα οποία αν αξιοποιηθούν σωστά μπορεί να αποτελέσουν μεγάλο ποσοστό της συνολικής κίνησης του website σας.

Σκεφθείτε τη διαφορά ανάμεσα στο Hero keywrod και το Long tail keyword σαν τη διαφορά ανάμεσα στο ψάρεμα με ψαροντούφεκο και ψάρεμα με δύχτια. Με το ψαροντούφεκο θα πιάσετε απο τίποτε μέχρι το πολύ μερικά ψάρια ενώ με τα δίχτυα μπορεί να πιάσετε πολλά ψάρια με ένα πέταγμα.

Σε μια πρόταση: Αντί να προσπαθείτε να πετύχετε καλύτερη κατάταξη για μια λέξη κλειδί, επενδύστε σε ένα μεγάλο εύρος λέξεων κλειδιών καθώς πολλοί άνθρωποι αναζητούν το ίδο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

2. Ξεκινήστε με τις βασικές λέξεις κλειδιά

Για να ξεκινήσετε, θέλετε να ανακαλύψετε τις “βασικές λέξεις κλειδιά” για να αναπτύξετε έαν εύρος λέξεων-κλειδιών. Οι βασικές λέξεις κλειδιά είναι συνήθως οι πιο προφανείς φράσεις.

Συχνά, οι λέξεις κλειδιά είναι οι φράσεις για τις οποίες “πιστεύετε” και για τις οποίες θέλετε να εμφανίζεζτε ψηλά. Εάν το κατάστημά σας πουλά ανταλλακτικά μοτοσικλετών, η πρώτη λέξη-κλειδί πιθανότατα να είναι “αγορά αναταλλακτικών μοτοσικλετών”.

Η εύρεση καλών λέξεων-κλειδιών είναι συχνά ένας συνδυασμός καταιγισμού ιδεών με λίγη έρευνα. Μια καλή λέξη κλειδί απαντά στις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Ποιος είναι ο ιστότοπός μου και / ή τι προσφέρω;
  • Για ποιες λέξεις-κλειδιά πιστεύω ότι θέλω να βαθμολογήσω;
  • Τι διαφημίσεις θα αγόραζα;

Οι καλές λέξεις κλειδιά είναι συνήθως ευρείς, αλλά όχι πολύ ευρείς. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα κατάστημα παγωτού, η φράση “παγωτό” μπορεί να μοιάζει με την κατάλληλη, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ ευρεία. (“παγωτό” μπορεί να αναζητάει κανείς για πολλά πράγματα όπως συνταγές, θερμίδες κ.α..) Μια πιο συγκεκριμένη φράση όπως “παγωτατζίδικο” ή “παγωτατζίδικο Αθήνα” μπορεί να λειτουργεί καλύτερα.

Υπάρχουν συνήθως τρία καλά μέρη για να βρείτε το σπόρο λέξεων-κλειδιών.

  1. Για ποιες λέξεις-κλειδιά κατατάσσεται ήδη ο ιστότοπός μου;
  2. Για ποιες λέξεις-κλειδιά κατατάσσονται οι ανταγωνιστές μου;
  3. Τι αποκαλύπτουν τα εργαλεία SEO σχετικά με το τι αναζητούν οι χρήστες; (Τα εργαλεία για την εύρεση βασικών λέξεων-κλειδιών περιλαμβάνουν την Εξερεύνηση λέξεων – κλειδιών και το Google Keyword Planner )

Χρειάζεστε τουλάχιστον 1 λέξη κλειδί σε αυτό το στάδιο, αλλά δεν είναι κακό να έχετε περισσότερες, ακόμη και δεκάδες ή εκατοντάδες εάν σχεδιάζετε μια μεγαλύτερη στρατηγική περιεχομένου.

3. Καταχωρίστε & ομαδοποιήστε τις λέξεις κλειδιά

Στη συνέχεια, θέλουμε να εξελίξουμε τη λέξη-κλειδί μας σε οικογένειες λέξεων-κλειδιών, που αποτελούνται από πολλές σχετικές λέξεις-κλειδιά ομαδοποιημένες.

Οι οικογένειες λέξεων κλειδιών δημιουργούν περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη βαθμολογία στην Google. Αντί της κατάταξης για μία λέξη-κλειδί, ένας καλύτερος στόχος είναι η κατάταξη για πολλές λέξεις-κλειδιά που εστιάζονται σε μία ιδέα. Εάν γίνει σωστά, τα αποτελέσματα είναι καταπληκτικά.

Με απλά λόγια, όσο πιο μεγάλες οικογένειες λέξεων-κλειδιών κατατάσσονται στην ιστοσελίδα μας, τόσο περισσότεροι σχετικοί επισκέπτες θα μας βρούν από τις μηχανές αναζήτησης.

Η δημιουργία λιστών συνήθως περιλαμβάνει τη χρήση ενός συνδυασμού εργαλείων Google και λέξεων-κλειδιών (είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή) για την εύρεση όλων των σχετικών λέξεων-κλειδιών στις οικογένειες των λέξεων-κλειδιών σας.

Συνήθως, η λίστα σας περιέχει εξειδικευμένες λέξεις-κλειδιάΟ στόχος σας σε αυτό το στάδιο είναι να βρείτε λέξεις-κλειδιά που δεν είναι μόνο συγκεκριμένες αλλά και σχετικές με την επιχείρησή σας και έχουν αρκετό όγκο αναζήτησης για να δικαιολογήσουν τη στόχευση.

Για παράδειγμα, αν η λέξη-κλειδί μας ήταν “μπουφάν μηχανής”, ενδέχεται να βρούμε τις παρακάτω σχετικές λέξεις-κλειδιά.

  • Μπουφάν μηχανής
  • Αντρικά μπουφάν μηχανής
  • Δερμάτινα μπουφάν μηχανής
  • Δερμάτινα μπουφάν μηχανής πρσφορά
  • Χειμερινά μπουφάν μηχανής
  • Οικονομικά μπουφάν μηχανής
  • Μπουφάν μηχανής από δέρμα

Κάθε μία από αυτές τις νέες λέξεις-κλειδιά υποστηρίζει τη βασική μας λέξη-κλειδί και μας δίνει έναν τόνο νέων ιδεών περιεχομένου. Εάν οι σχετικές λέξεις-κλειδιά φαίνεται ότι μπορούν να υποστηρίξουν αρκετή επισκεψιμότητα, μπορεί ακόμη και να γίνουν οι ίδιες νέες οικογένειες λέξεων-κλειδιών.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο λειτουργεί: στοχεύοντας ένα ελαφρώς ευρύτερο θέμα λέξεων-κλειδιών που αποτελείται από πολλές, στενά συνδεδεμένες λέξεις-κλειδιά, οι πιθανότητές μας για κατάταξη για αυτές τις λέξεις-κλειδιά αυξάνονται δραματικά.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *